|
Twierdza Zdobywców Wejdź do Twierdzy i ogrzej się gdyż Twoja podróż musiała być nużąca.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tab Admin
Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 554 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pią 19:13, 28 Paź 2005 Temat postu: Problemy z mechaniką |
|
|
No właśnie. Często wynikała dyskusja - Wiedźmin jest kijowy.
Jednak spotkałem się z ludźmi, którzy mówią, że jest całkowicie na odwrót. O co dokładnie chodzi ?
Nie grałem, dlatego bardzo chciałbym wiedzieć, bo wiedźmina jako książkę lubię, lecz nie chciałbym się np. przejechać na eRPeGu...
Pozdrawiam
Tab
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
HunteR Moderator
Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Krakowa
|
Wysłany: Sob 14:33, 29 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Odrazu na wstępie powiem że kiedyś w EMPIKu udało mi się przejżeć podręcznik główny do Wiedźmina i musze przyznać że mi się spodobał. Może nie jest tak śliczny jak podręcznik do Warhammera czy choćby do D&D ale ma w sobie duszę powieści Sapkowskiego. Te wszystkie grafiki i opisy, czy choćby wprowadzenie pt. "Księga Bajarza".
Teraz przejdźmy do konkretów. Ponieważ nie grałem nigdy w Wiedźmina: Grę Wyobraźni nie będę sam jej oceniał. Przytoczę jednak różne opinie z którymi się spotkałem.
Wiele ludzi uważa że jest to gra bez wyrazu i bez sensu. Słyszałem również że nazwa "Gra Wyobraźni" wzięła się stąd że wysztko trzeba sobie wyobrazić. Mechanikę, statystyki itd. Jednak okazuje się że był to zabieg celowy gdyż ta gra ma dawać pełną swobodę, ma sie skupiać na fabule opowieści a nie na turlaniu kostakami i przeglądaniem setek tabel. Dzięki uproszczonym,ubogim wręcz regułom można bardziej zagłębić się w świat wykreowany przez Sapkowskiego.
Napewno też na plus można zaliczyć świat znany z książek, wreszcie sami możemy odwiedzić te same miejsca co Geralt i Jaskier, przeżyć te same przygody, pokonać te same bestie. Oczywiście równie dobrze można stworzyć własny setting do D&D czy nawet Warhammera bazujący na prozie Sapkowskiego ale po co, skoro ktoś to już zrobił?
Poważny minus moim zdaniem należy się jednak autorom za to że do podręcznika odrazu włożyli wszytskie te fantastyczne rasy rodem z D&D czy Tolkiena jak Gnomy, Nizołki itd. i ze odrazu można nimi grać. Oczywicie w książkach Spakowskiego też się takie postacie pojawiały ale najważniejsi byli ludzie a przez to swoiste "równouprwanienie" innych ras jakoś to traci klimat. Fakt, można je pominąć ale już widzę graczy którzy będą starali się zrobić Wiedźmina z Niziołka albo coś w tym guście.
Na sam koniec muszę też przeprosić bo na tym forum (lub na innym, już nie pamiętam) napisałem że Wiedźmin: Gra Wyobraźni to nudna i kaszaniasta miechanika (niekoniecznie użyłem takich słów) bo wtedy opierałem się jeszcze na powszechnie panujących opiniach. Kiedy jednak udało mi się przejżeć podręcznik do Wiedźmina (o czym wspomniałem wyżej) zacząłem szukać informacji o tej grze a efekt moich poszukiwń (częściowy) przedstawiłem powyżej.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tab Admin
Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 554 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Pon 14:56, 31 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Dobra, ale ciągle jest powtarzane, że to nie jest gra dla gracza tylko przeciw graczowi. Że nie ma tam cienia RPG.
Co dokładnie powoduje, że wśród RPGowców panuje taka opinia. Przecież z niczego się nie wzieła.
Kolejne pytanko. Ile jest podręczników do Wiedźmaka ?
Pozdro
Tab
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|