Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roele Skryba
Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 228 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 19:09, 01 Wrz 2005 Temat postu: Muzyka na Sesji |
|
|
Kontrowersyjny temat Muza na sesji... używać czy nie? Pomaga wczuć się w klimat cz może rozprasza graczy? Jakie jest wasze zdanie, czy sami uzywacie muzy? Jeśli tak to jakiej?
Ja osobiście zawsze coś załączam. Mam całkiem nie mały zasób kawałków nadających się "pod sesje".
Najpopularniejsze to muzyka z gier takich jak "BG2", "Sacred", "NWN" nawet mamy coś z "Tormenta" Po za tym idealne są także sountracki z filmów Polecam OST do "Conana" oraz do "Władcy Pierścieni", choć ten drugi może za bardzo kojarzyć sie graczom z filmem.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
neerg Moderator
Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:35, 01 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Przesunąłem ten temat bo odnosi się do RPG ogólnie, nie tylko jednego systemu.
Myślę że najlepiej nadaje się na sesję Metal/Rock, w niektórych przypadkach muzyka klasyczna. Natomiast nie wyobrażam sobie by na sesję przynieść hip-hop, rap lub disco polo. Mogę spokojnie polecić muzykę z LoTR-a, uważam też że był to jeden z najlepszych aspektów filmu. Także muzyka celtycka podobno jest niezła. Według mnie nie pasuje też żadna szybka muzyka chyba że w sytuacjach jak gonitwa, walka, choć rzadko. Muzyka służy do utworzenia/ podtrzymania klimatu, zwłaszcza nadaje się jeśli ten jest (lub ma być) mroczny.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Tab Admin
Dołączył: 17 Lip 2005 Posty: 554 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: Czw 20:00, 01 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
No to już zależy jeśli dajmy na to, puścimy jakiegoś LOTR'a z textem, to po kilku razach ktoś coś zapamięta i zacznie nucić u mnie zawsze tak jest, dlatego puszczam zawsze jakąś samą melodię i to tylko wtedy kiedy naprawdę muszę opowiedzieć jakąś długą historię, bądź mam coś do przeczytania.
Pozdro
Tab
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Roele Skryba
Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 228 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 20:57, 01 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
W sumie mi chodziło o konkretną muze pod Dungeona, bo w sumie całkiem inną muzyke puścisz podczas Gry w Fareunie, a całkiem inną podczas gry w Postapokalipytycznej Neuroshimie Dlatego umieściłem topic gdzie go umieściłem...
No ale przynajmniej temat będzie szerszy
Tab, jak dla mnie to gracze nawet same utwory instrumentalne zapamiętują najgorzej jest jak zaczną jakiś utwór identyfikować z konkretnym zdarzeniem lub postacią. Na przykład jeden z moich podopiecznych twierdzi, że dany kawałek kojarzy mu sie z Kubusiem Puchatkiem. No i musze usunąć muze z listy bo jak tylko się załączy to lecą teksty o Puchatku...
Tak samo może być z muza z lotra, kiedyś włączyłem utwór "Bridge of khazad dum" czy jakoś tak... i sie zaczęło "You Shall Not Pass" itp.
A co sądzą inni użytkownicy forum ??
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Balder Stały Bywalec
Dołączył: 01 Wrz 2005 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Czw 22:11, 01 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Przedwszystkim muzyka musi być neutralna. Jak koledzy z reszta sami zauważyli. Ewentualne "złe" skojarzenia to gwóźdź do trumny.
Druga rzecz i myśle bardzo istotna to zapuszczane utwory nie powinny być zbyt dynamiczne. I nie chodzi mi tu żywiołowość utworu, gdyż muzyka "do walki" musi podnosić nieco adrenaline. Chodzi mi o to że jeżeli utwór jest zbyt urozmaicony melodycznie i są duże amplitudy w głośności muzyki czy nastrojowości to poprostu rozprasza graczy i mistrza. Takie właśnie utwory pochodzą właśnie z filmów, gdzie zwykle każda ścieżka jest komponowa pod konkretną scene.
Dlatego najlepiej zazwyczaj sprawuje się muza z gier komputerowych (choć nie jest to zelazną zasadą).
No i oczywiście, utwory wokalne na sesji w 99% przypadków to poprostu porażka .
Jeżeli chodzi o muzykę rock'ową to się nie zgadzam. Wyjątkiem jak dla mnie może być Neuroshima, bądź Świat Mroku w którym muzyka zależy głownie od charakteru prowadzonej opowieśći. Jeżeli zechcesz to w Wampira powiedzmy możesz zagrać przy metalu, techno, industrial, gothic czy klasyce, a nawet (amerykańskim) hip hopie gdy drużyna włóczy się po murzyńskiej dzielnicy.
P.S: Sam jestem wielbicielem muzyki "ciężkiej". Ale z tym disco polo to musze się zgodzić , ale to już jest skrajność .
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Rennard Moderator
Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Śro 21:31, 07 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Ważna jest tonacja tego co puszczamy. Nie wyobrażam sobie grać przy jakimś Durowym utworku w Cthulhu;)
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Taschon Wędrowiec
Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Menzoberranzan
|
Wysłany: Pią 23:21, 09 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Jest kilka utworów z BG 1 i 2, kótr mozna spokojnie sobie używać. Kto słyszał, ten wie. Spokojne, rwące, budujace napięcie, średnie, dynamiczne, do podróży po lesie, pelne szczęścia.
Poza tym to wiele osób słucha podczas sesji Midnight Syndicate - zdziwiłem się, że tutaj nikt o tym nie wspomniał.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Taschon Wędrowiec
Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Menzoberranzan
|
Wysłany: Pią 23:24, 09 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Jest kilka utworów z BG 1 i 2, kótr mozna spokojnie sobie używać. Kto słyszał, ten wie. Spokojne, rwące, budujace napięcie, średnie, dynamiczne, do podróży po lesie, pelne szczęścia.
Poza tym to wiele osób słucha podczas sesji Midnight Syndicate - zdziwiłem się, że tutaj nikt o tym nie wspomniał.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Lord Pawello Admin
Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:40, 09 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Ja tam wole muze z IWD i PT.
PS. OHO!! 2 POSTY!!! WYWALIĆ JEDEN!!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Lord Pawello Admin
Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:42, 09 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Ja tam wole muze z IWD i PT.
PS. OHO!! 2 POSTY!!! WYWALIĆ JEDEN!!
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
HunteR Moderator
Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 412 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Krakowa
|
Wysłany: Sob 0:41, 10 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Ekhm... Nie chciałbym się wtrącać ale Ty też napisałeś dwa posty jeden pod drugim. Nie krytykuj innych jeśli sam popełniasz te same błędy.
A co do tematu. Tak więc muzyka na sesji jest dobrym pomysłem jeśli służy do stworzenia klimatu (np. Minstrel grający na lutni i pijackie przyśpiewki idealnie pasują kiedy bohaterowie odwiedzają gospodę; muzyka bitewna lub poważna będzie jak znalazł w trakcie dużych starć) a nie jako uprzyjemnienie sobie spędzonego czasu (bo to tak jakby ktoś słuchał muzy i jednocześnie czytał książkę albo oglądał film). Tak więc muzyka jeśli jest, powinna być odpowiednio dopasowana do otoczenia w którym znajdują się bohaterowie. Nie powinna też trwać za długo (tylko jako wprowadzenie) ani też być za głośna (bo jeśli będzie zagłuszy myśli i klimat sesji rozwalony).
Jako podkład dźwiękowy mozna też stosować różne nagrania np. gwar w trakcie pobytu na rynku, szczęk broni w trakcie walk czy pohukiwanie sowy w trackie zwiedzania lasu nocą.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
neerg Moderator
Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:51, 10 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Problem z muzyką jest generalnie taki, że trudno to wszystko dopasować... no bo nie można cały czas wciskać coś na wieży/ komputerze. A i zaplanować dokładnie nie można, bo zawsze coś może stać się szybciej/ wolniej.
Ja polecam gorąco muzykę z Heroes III, jest ŚWIETNA. Poza tym słyszałem, że dobrze się nadaje muzyka celtycka (muszę to wypróbować).
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Valita Weteran
Dołączył: 02 Wrz 2005 Posty: 319 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sigil, Miasto Drzwi
|
Wysłany: Sob 8:46, 10 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
neerg napisał: | Ja polecam gorąco muzykę z Heroes III, jest ŚWIETNA. |
Oooo, no to tu masz rację. Nie jestem MP, ale gdybym była na sesji, na której Mistrz puściłby muzę z HIII... Już widzę ten budujący się klimat . No i o tyle fajnie, że jest ona z marszu zapisana w formacie Mp3 w folderze z grą... Jak to ułatwia życie.
A tak poza tym, to muza z BG, IWD oraz Planescape: Torment też byłaby jak najbardziej na miejscu.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Rennard Moderator
Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Sob 12:47, 10 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Bardzo polecam muze z Equilibrium. Bardzo pasuje do mrocznych gotyckich klimatów.
Do industrialnych sesji doskonała jest muza z Ghost in the Shell
No i jeszcze soundtrack z Falloutów
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Roele Skryba
Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 228 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 14:34, 13 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Kawałki nadające się pod sesje, są także w grze "Sacred".
W sumie z tego co widzę to jeśli chodzi o muzę do RPG, to najczęsciej wymieniacie się muze z gier. No i co się dziwić, w końcu ta muzyka została specjalnie skomponowana pod granie Robi idealnie za podkład gdy leci sobie przycioszna gdzieś w tle.
Jednak uważam, że czasem fajnie jest też używać muzy, nie tylko jako tła, ale także do podkreślenia klimatu i ubarwienia jakiegoś konkretnego zdarzenia. W tym miejscu dobra, jest muza filmowa, która (jak już ktoś pisał) jest pisana pod konkretną scenę.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|