Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna Twierdza Zdobywców
Wejdź do Twierdzy i ogrzej się gdyż Twoja podróż musiała być nużąca.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Muzyka na Sesji
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Karczma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 19:09, 01 Wrz 2005    Temat postu: Muzyka na Sesji

Kontrowersyjny temat Smile Muza na sesji... używać czy nie? Pomaga wczuć się w klimat cz może rozprasza graczy? Jakie jest wasze zdanie, czy sami uzywacie muzy? Jeśli tak to jakiej?

Ja osobiście zawsze coś załączam. Mam całkiem nie mały zasób kawałków nadających się "pod sesje".

Najpopularniejsze to muzyka z gier takich jak "BG2", "Sacred", "NWN" nawet mamy coś z "Tormenta" Wink Po za tym idealne są także sountracki z filmów Smile Polecam OST do "Conana" oraz do "Władcy Pierścieni", choć ten drugi może za bardzo kojarzyć sie graczom z filmem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neerg
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:35, 01 Wrz 2005    Temat postu:

Przesunąłem ten temat bo odnosi się do RPG ogólnie, nie tylko jednego systemu.

Myślę że najlepiej nadaje się na sesję Metal/Rock, w niektórych przypadkach muzyka klasyczna. Natomiast nie wyobrażam sobie by na sesję przynieść hip-hop, rap lub disco polo. Mogę spokojnie polecić muzykę z LoTR-a, uważam też że był to jeden z najlepszych aspektów filmu. Także muzyka celtycka podobno jest niezła. Według mnie nie pasuje też żadna szybka muzyka chyba że w sytuacjach jak gonitwa, walka, choć rzadko. Muzyka służy do utworzenia/ podtrzymania klimatu, zwłaszcza nadaje się jeśli ten jest (lub ma być) mroczny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tab
Admin
Admin



Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 20:00, 01 Wrz 2005    Temat postu:

No to już zależy Smile jeśli dajmy na to, puścimy jakiegoś LOTR'a z textem, to po kilku razach ktoś coś zapamięta i zacznie nucić Wink u mnie zawsze tak jest, dlatego puszczam zawsze jakąś samą melodię i to tylko wtedy kiedy naprawdę muszę opowiedzieć jakąś długą historię, bądź mam coś do przeczytania.

Pozdro

Tab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:57, 01 Wrz 2005    Temat postu:

W sumie mi chodziło o konkretną muze pod Dungeona, bo w sumie całkiem inną muzyke puścisz podczas Gry w Fareunie, a całkiem inną podczas gry w Postapokalipytycznej Neuroshimie Wink Dlatego umieściłem topic gdzie go umieściłem...

No ale przynajmniej temat będzie szerszy Wink

Tab, jak dla mnie to gracze nawet same utwory instrumentalne zapamiętują Smile najgorzej jest jak zaczną jakiś utwór identyfikować z konkretnym zdarzeniem lub postacią. Na przykład jeden z moich podopiecznych twierdzi, że dany kawałek kojarzy mu sie z Kubusiem Puchatkiem. No i musze usunąć muze z listy bo jak tylko się załączy to lecą teksty o Puchatku...

Tak samo może być z muza z lotra, kiedyś włączyłem utwór "Bridge of khazad dum" czy jakoś tak... i sie zaczęło "You Shall Not Pass" itp. Wink

A co sądzą inni użytkownicy forum ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Balder
Stały Bywalec
Stały Bywalec



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 22:11, 01 Wrz 2005    Temat postu:

Przedwszystkim muzyka musi być neutralna. Jak koledzy z reszta sami zauważyli. Ewentualne "złe" skojarzenia to gwóźdź do trumny.

Druga rzecz i myśle bardzo istotna to zapuszczane utwory nie powinny być zbyt dynamiczne. I nie chodzi mi tu żywiołowość utworu, gdyż muzyka "do walki" musi podnosić nieco adrenaline. Chodzi mi o to że jeżeli utwór jest zbyt urozmaicony melodycznie i są duże amplitudy w głośności muzyki czy nastrojowości to poprostu rozprasza graczy i mistrza. Takie właśnie utwory pochodzą właśnie z filmów, gdzie zwykle każda ścieżka jest komponowa pod konkretną scene.
Dlatego najlepiej zazwyczaj sprawuje się muza z gier komputerowych (choć nie jest to zelazną zasadą).
No i oczywiście, utwory wokalne na sesji w 99% przypadków to poprostu porażka Smile.

Jeżeli chodzi o muzykę rock'ową to się nie zgadzam. Wyjątkiem jak dla mnie może być Neuroshima, bądź Świat Mroku w którym muzyka zależy głownie od charakteru prowadzonej opowieśći. Jeżeli zechcesz to w Wampira powiedzmy możesz zagrać przy metalu, techno, industrial, gothic czy klasyce, a nawet (amerykańskim) hip hopie gdy drużyna włóczy się po murzyńskiej dzielnicy.
P.S: Sam jestem wielbicielem muzyki "ciężkiej". Ale z tym disco polo to musze się zgodzić Smile, ale to już jest skrajność Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rennard
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 21:31, 07 Wrz 2005    Temat postu:

Ważna jest tonacja tego co puszczamy. Nie wyobrażam sobie grać przy jakimś Durowym utworku w Cthulhu;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Taschon
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

PostWysłany: Pią 23:21, 09 Wrz 2005    Temat postu:

Jest kilka utworów z BG 1 i 2, kótr mozna spokojnie sobie używać. Kto słyszał, ten wie. Spokojne, rwące, budujace napięcie, średnie, dynamiczne, do podróży po lesie, pelne szczęścia.
Poza tym to wiele osób słucha podczas sesji Midnight Syndicate - zdziwiłem się, że tutaj nikt o tym nie wspomniał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Taschon
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 06 Wrz 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Menzoberranzan

PostWysłany: Pią 23:24, 09 Wrz 2005    Temat postu:

Jest kilka utworów z BG 1 i 2, kótr mozna spokojnie sobie używać. Kto słyszał, ten wie. Spokojne, rwące, budujace napięcie, średnie, dynamiczne, do podróży po lesie, pelne szczęścia.
Poza tym to wiele osób słucha podczas sesji Midnight Syndicate - zdziwiłem się, że tutaj nikt o tym nie wspomniał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord Pawello
Admin
Admin



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:40, 09 Wrz 2005    Temat postu:

Ja tam wole muze z IWD i PT. Wink

PS. OHO!! 2 POSTY!!! WYWALIĆ JEDEN!! Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lord Pawello
Admin
Admin



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:42, 09 Wrz 2005    Temat postu:

Ja tam wole muze z IWD i PT. Wink

PS. OHO!! 2 POSTY!!! WYWALIĆ JEDEN!! Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HunteR
Moderator
Moderator



Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Sob 0:41, 10 Wrz 2005    Temat postu:

Ekhm... Nie chciałbym się wtrącać ale Ty też napisałeś dwa posty jeden pod drugim. Nie krytykuj innych jeśli sam popełniasz te same błędy.

A co do tematu. Tak więc muzyka na sesji jest dobrym pomysłem jeśli służy do stworzenia klimatu (np. Minstrel grający na lutni i pijackie przyśpiewki idealnie pasują kiedy bohaterowie odwiedzają gospodę; muzyka bitewna lub poważna będzie jak znalazł w trakcie dużych starć) a nie jako uprzyjemnienie sobie spędzonego czasu (bo to tak jakby ktoś słuchał muzy i jednocześnie czytał książkę albo oglądał film). Tak więc muzyka jeśli jest, powinna być odpowiednio dopasowana do otoczenia w którym znajdują się bohaterowie. Nie powinna też trwać za długo (tylko jako wprowadzenie) ani też być za głośna (bo jeśli będzie zagłuszy myśli i klimat sesji rozwalony).

Jako podkład dźwiękowy mozna też stosować różne nagrania np. gwar w trakcie pobytu na rynku, szczęk broni w trakcie walk czy pohukiwanie sowy w trackie zwiedzania lasu nocą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neerg
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:51, 10 Wrz 2005    Temat postu:

Problem z muzyką jest generalnie taki, że trudno to wszystko dopasować... no bo nie można cały czas wciskać coś na wieży/ komputerze. A i zaplanować dokładnie nie można, bo zawsze coś może stać się szybciej/ wolniej.

Ja polecam gorąco muzykę z Heroes III, jest ŚWIETNA. Poza tym słyszałem, że dobrze się nadaje muzyka celtycka (muszę to wypróbować).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Valita
Weteran
Weteran



Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sigil, Miasto Drzwi

PostWysłany: Sob 8:46, 10 Wrz 2005    Temat postu:

neerg napisał:
Ja polecam gorąco muzykę z Heroes III, jest ŚWIETNA.


Oooo, no to tu masz rację. Nie jestem MP, ale gdybym była na sesji, na której Mistrz puściłby muzę z HIII... Już widzę ten budujący się klimat Smile. No i o tyle fajnie, że jest ona z marszu zapisana w formacie Mp3 w folderze z grą... Jak to ułatwia życie.

A tak poza tym, to muza z BG, IWD oraz Planescape: Torment też byłaby jak najbardziej na miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rennard
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 12:47, 10 Wrz 2005    Temat postu:

Bardzo polecam muze z Equilibrium. Bardzo pasuje do mrocznych gotyckich klimatów.
Do industrialnych sesji doskonała jest muza z Ghost in the Shell
No i jeszcze soundtrack z Falloutów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:34, 13 Wrz 2005    Temat postu:

Kawałki nadające się pod sesje, są także w grze "Sacred".

W sumie z tego co widzę to jeśli chodzi o muzę do RPG, to najczęsciej wymieniacie się muze z gier. No i co się dziwić, w końcu ta muzyka została specjalnie skomponowana pod granie Smile Robi idealnie za podkład gdy leci sobie przycioszna gdzieś w tle.

Jednak uważam, że czasem fajnie jest też używać muzy, nie tylko jako tła, ale także do podkreślenia klimatu i ubarwienia jakiegoś konkretnego zdarzenia. W tym miejscu dobra, jest muza filmowa, która (jak już ktoś pisał) jest pisana pod konkretną scenę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Karczma Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin