|
Twierdza Zdobywców Wejdź do Twierdzy i ogrzej się gdyż Twoja podróż musiała być nużąca.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
neerg Moderator
Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:58, 10 Wrz 2005 Temat postu: Rozdzielanie Punktów Doświadczenia- jak, ile i za co? |
|
|
Czy macie jakiś swój własny sposób na rozdzielanie PD? Co u was jest głównym źródłem zdobywania PD przez graczy? Co cenicie sobie najbardziej? Bo ja np. daję dość mało PD za walki (raz nawet musiałem całkiem zlikwidować bo miałem gracza- siekacza, który najchętniej całą sesję rozwalałby potwory i drugiego, który już parę lat w DnD gra, a po takim czasie siekanina się zazwyczaj nudzi), najwięcej daję za odgrywanie postaci (właściwie to w teorii najwięcej, ale przy takim odgrywaniu za dużo ich nie dostają), za zakończenie mniejszej części przygody (bo ja zawsze tworzę kampanię w któych poszczególne zdarzenia mają ze sobą dużo wspólnego, a nie są tylko odrębnymi przygodami) zawsze im się skapnie nieco więcej...
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Antonio Wędrowiec
Dołączył: 21 Sie 2005 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ... ta bomba?!
|
Wysłany: Sob 16:18, 10 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Ostatnio kolega nauczył Mnie pewnego sposobu rozdzielania exp. :
Jeśli SW/SS potwora jest wyższy od gracza/graczy:
Pierw wyliczyć różnicę między SW obydwu frontów. Następnie różnicę pomnożyć przez pw stwora i już mamy exp. wyliczone, np.
Gracze na 8. poziomie walczyli z purpurowym robalem (SW 12). Różnica tutaj to 4. 4 x 200 (pw robala) = 800 - tyle exp. dostanie każdy gracz;
Jeśli SW/SS gracza/graczy jest wyższy od potwora/potworów:
Pierw wyliczyć różnicę między SW obydwu frontów. Następnie różnicę pomnożyć przez max. pw gracza, np.
Gracze na 12. poziomie walczyli z 9-cio głową hydrą (SW 8 ). Różnica to 4. 4 x 70 = 280;
Jeśli SW/SS gracza/graczy jest równy potworowi/potworom:
Dostaje tyle, ile pw ma pokonany stwór.
W sumie to sposób na bardzo mało exp. - i o to u Mnie chodzi . Niech gracze się cieszą, gdy zdołają jakimś cudem zyskać te 1000 exp. Poza tym, dzięki temu sposobowi zaczną myśleć, że skoro walki są tak mało opłacalne, a do tego tak ryzykowne, to przestaną szarżować na wroga nie myśląc o niczym i zaczną się bać utraty każdego pw, co też bardziej się skupią na rozwikłaniu kryminałów i zagadek, niż pchać się na pierwszą linię walki.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
neerg Moderator
Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:26, 10 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Niezbyt dobry ten ostatni sposób. Fakt faktem zmniejsza skutecznie ilość PD, ale wtedy za 3,4 20- poziomowych magó dostaniesz tyle co za jednego wojownika tegoż poziomu. Tak samo drakolicze są wtedy raczej nieopłacalni.
Ale sam kiedyś myślałem nad takowym i może nawet go mimo wszystko wprowadzę.
Może lepiej dawać tyle PD ile wynosi SW przeciwnika .
Pozostałe dwa sposoby są dobre.
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Roele Skryba
Dołączył: 31 Sie 2005 Posty: 228 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 12:40, 16 Wrz 2005 Temat postu: |
|
|
Antonio napisał: | Jeśli SW/SS potwora jest wyższy od gracza/graczy:
Pierw wyliczyć różnicę między SW obydwu frontów. Następnie różnicę pomnożyć przez pw stwora i już mamy exp. wyliczone, np. |
Ok, policzmy. SW drużyny = 12; SW Obserwatora = 13. 13 - 12 = 1; 1 x 60 (pw tego pieszczoszka)= 60xp. Aby awansować z 12 na 13 poziom potrzeba 12,000xp. 12,000 / 60 = 200.
Drużyna aby awnasowac musi zabić "jedynie" 200 beholderów. Życzę powodzenia... Szczególnie, że aby zabić beholdera to drużyna powinna mieć ogólny poziom przynajmniej 14. No chyba, że jest w niej więcej niż 5 osób. Wtedy jednak ktoś na pewno umrze. No ale czego się nie robi dla tych cennych 60 punktów...
Antonio napisał: | W sumie to sposób na bardzo mało exp. (...) Poza tym, dzięki temu sposobowi zaczną myśleć, że skoro walki są tak mało opłacalne, a do tego tak ryzykowne, to przestaną szarżować na wroga nie myśląc o niczym i zaczną się bać utraty każdego pw, co też bardziej się skupią na rozwikłaniu kryminałów i zagadek, niż pchać się na pierwszą linię walki. |
Hmm, ja bym powiedział na makabrycznie mały... a moze wyolbrzymiam? Walki są mało opłacalne? Znowu słowo małe jakoś mi tu nie pasuje. Wiesz co, jak ja bym był twoim graczem, to bym nie tylko przestał szarżować na wroga ale równiez przestał wogóle grać w tą gre
Post został pochwalony 0 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|