Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna Twierdza Zdobywców
Wejdź do Twierdzy i ogrzej się gdyż Twoja podróż musiała być nużąca.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czy psionika pasuje do DnD?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Dungeons & Dragons - Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy psionika pasuje do DnD?
Tak
33%
 33%  [ 3 ]
Nie
11%
 11%  [ 1 ]
Zależnie od świata
55%
 55%  [ 5 ]
Wszystkich Głosów : 9

Autor Wiadomość
neerg
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:26, 31 Sie 2005    Temat postu: Czy psionika pasuje do DnD?

No właśnie... psionika od kiedy powstała wzbudza duże kontrowersje. Część uważa ją za świetną, część za tragiczną... ale czy pasuje do DnD? Duża część osób uważa że tak, lecz część że jednak nie. Według mnie pasuje ona tylko do części settnigów, a do GH lub FR wogóle.
Jakie jest wasze zdanie na ten temat?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HunteR
Moderator
Moderator



Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Śro 21:33, 31 Sie 2005    Temat postu:

Dla mnie psionika to taki inny rodzaj magii więc bardziej pasuje mi do RPGów przyszłościowych gdzie zwyczajna magia już nie istnieje bo psionika to często sprawa mutacji i napromieniowania.
Jednak skoro niektóre stwory w D&D dysponują takimi umiejętnościami (Łupieżcy Umysłu itd.) to czemu by gracze też nie mieli zakosztować tej potęgi. Zagłosowałem jednak na zależnie od settingu ponieważ mieszanie zbyt dużej ilości czarów z mocami psionicznymi jest przekombinowane. Dobrze jest natomiast zastosować klasy psioniczne w określonych kampaniach które pod tym względem pasują.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 21:55, 31 Sie 2005    Temat postu:

Psionika bądź co bądź jest czymś "realnym" czymś co, naciagając, można udowodnić prawami fizyki. Dlatego według mnie nie pasuje ona pod żadnym względem do settingów fantasy. Obecnosć psionki "tłumaczy" działanie sił nadprzyrodzonych, całkowicie niwelując baśnowość świata fantastycznego. Psionika powoduje, że fantasy to już nie fantasy a Science-fiction. A SF wcale nie oznacza od razu statków kosmicznych i karabinów laserowych...

Mimo to zaznaczyłem "zależy od settingu" ponieważ Dark Sun (który jakby nie patrzeć jest postapokaliptycznym SF) nie był by Dark Sunem bez psioniki...

Polecam opowiadania Poula Andersona pod tytułem "Królowa Powietrza i Mroku" Lektura jak najbardziej pod ten temat. Mamy tam do czynienia ze światem fantasy, który tak naprawde okazuje się tylko tworem potęznych psionicznych umysłów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neerg
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 3:47, 17 Wrz 2005    Temat postu:

Ja również zarzucałem psionice to co wymienił Roele- o wiele bardziej pasuje mi ona do fantastyki naukowej niż do fantastyki. W przypadku łupieżców umysłu nazywało się to psionika, ale nie było zbyt dokładnie sprecyzowane jej źródło.

Ja jakoś wciąż z psioniką pogodzić się nie potrafię; mam PP i prowadziłem psionikom w FR i czuję, że to po prostu do siebie nie pasuje.

Btw. zacytuję słowa jakie skierował sprzedawca do moich dwóch znajomych kiedy chcieli kupić PG:
"Chłopcy, błagam was, nie psujce sobie gry psionami".

Wymowne, trzeba przyznać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HunteR
Moderator
Moderator



Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Sob 10:21, 17 Wrz 2005    Temat postu:

Cytat:
"Chłopcy, błagam was, nie psujce sobie gry psionami"


Ciekawe, bo sprzedawcy raczej zachęcają do kupna choćby to był największy badziew, a nie na odwrót. Ale po części zgadzam się z gościem bo sam napisałem że psionika nie zawsze pasuje. Ale na jakąś ciekawą kampanię czemu nie. A teraz sobie jeszcze wyobraźcie Psychowojownika Maga. Koleś na wyższych poziomach będzie wymiatał na prawo i lewo Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pseudo
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:34, 18 Paź 2005    Temat postu:

Roele napisał:
Psionika bądź co bądź jest czymś "realnym" czymś co, naciagając, można udowodnić prawami fizyki. Dlatego według mnie nie pasuje ona pod żadnym względem do settingów fantasy. Obecnosć psionki "tłumaczy" działanie sił nadprzyrodzonych, całkowicie niwelując baśnowość świata fantastycznego. Psionika powoduje, że fantasy to już nie fantasy a Science-fiction. A SF wcale nie oznacza od razu statków kosmicznych i karabinów laserowych...


Jakieś argumenty na poparcie tej wypowiedzi?

Psionika jest równie abstrakcyjna co magia, tyle że do magii jesteśmy przyzywczajeni jak do kanonu fantasy. W edycji 3,5 psionika jest świetnie rozwiązana i uważam, że pasuje do rpg jak ulał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bardosir
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Śro 17:12, 19 Paź 2005    Temat postu:

Psionika moim zdaniem pasuje do d&d a czy kolwiek jest mniej spotykana niz magia(bynajmniej w moim i mojego kumpla swiecie).Ja z psioniki zrobiłem cos czego trzeba sie obawiac,dlatego terz inni unikają spotykania się z stworzeniami posiadającymi te moce.Wole taką psionike niz wysławianą pod niebiosa jak magia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Dungeons & Dragons - Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin